Consultanță vânzări

Ne ajutăm clienții să vândă

mai mult, mai bine, mai eficient.

Cum facem asta

1. Segmentări

Segmentarea clienților

Pentru companiile cu un număr mare de clienți (sute sau mii), este importantă segmentarea lor pentru a optimiza adresarea lor conform specificului.

Segmentarea se poate face după:

  • Cifra de afaceri a companiei
  • Importanță (cifra de afaceri cu ei)
  • Industrie
  • Locație geografică

Segmentarea produselor

Segmentarea produselor și/sau a serviciilor se face după un set de criterii specifice fiecărui client, în funcție de strategie și de obiective. Variază mult de la industrie la industrie și chiar între compani cu același obiect de activitate.

Cele mai uzuale sunt:

  • Categorii/tipuri de produse
  • Gama de preț: inferioară, medie sau superioară
  • Marja de profit brut
  • Culori dacă e cazul, sau alte caracteristici fizice
  • Dimensiuni

Optimizarea canalelor de vânzare

Analizăm canalele prin care se ajunge la clienți (așa numitele “Routes to Market”) și verificăm eficiența lor, corespunzător fiecărui segment de clienți.

De foarte multe ori, neadaptarea canalului și metodologiei de vânzare la nevoile fiecărui segment de clienți crește mult costul vănzării și eficiența sa.

2. (Re)Definirea proceselor de vânzări

Calibrarea resurselor cu segmentul clienților

Intersecția segmentelor definite la pasul anterior, creează profile diferite de clienți, cu modele de achiziție diferite.

(Re)definim procesele de vânzare pentru a răspunde corespunzător acestor modele.

Eficientizarea metodologiilor de vânzare

Propunem alocări de resurse necesare dar și suficiente pentru a acoperi eficient fiecare canal de desfacere.

Scopul eficientizării este de a reduce risipa de resurse dar fără a scădea calitativ procesul de vânzare. De regulă, prin automatizări și prioritizări,  se eliberează un capital de timp care este utilizat în creșterea cantitativă a vânzărilor.

Poziționarea pe piață

Identificăm avantajele și dezavantajele reale față de concurență și le comparăm cu cele percepute de piață. Dacă există o percepție diferită între cele două, propunem optimizări ale relațiilor și comunicării cu clienții.

Identificăm și propunem metode ce permit folosirea avantajelor și depășirii dezavantajelor.

Stabilire KPI și bonificație

Definim pentru vânzători sistem de target (KPI) pe segmentele mai sus definite și corelate cu strategia companiei.

3. Pregătirea forței de vânzări

Workshop-uri și training-uri interactive

Asistăm vânzătorii în întâlnirile reale cu clienții, oferindu-le feedback personalizat și imediat.

Shadowing

Segmentarea produselor și/sau a serviciilor se face după un set de criterii specifice fiecărui client, în funcție de strategie și de obiective. Variază mult de la industrie la industrie și chiar între compani cu același obiect de activitate.

Cele mai uzuale sunt:

  • Categorii/tipuri de produse
  • Gama de preț: inferioară, medie sau superioară
  • Marja de profit brut
  • Culori dacă e cazul, sau alte caracteristici fizice
  • Dimensiuni

Mistery shopping

Evaluăm în ce măsură angajații care interacționează cu clienții finali cunosc, respectă și implementează corect regulile și procedurile promovate de companie.